Založ si blog

Cesta do Egypta

Na výlet do Egypta som si šetril naozaj dlho, rovnako dlho som sa aj tešil. Vždy ma lákala najmä ich história a odlišnosť orientálnej kultúry od tej našej. Dlho som sa rozhodoval, ktoré mesto navštíviť. Chvíľu ma lákali menšie mestá, ktoré majú svoju jedinečnú atmosféru, no nakoniec som sa predsa len rozhodol pre Káhiru.

Káhira

Bola založená v 10. storočí. Mesto má asi 6,7 milióna obyvateľov a ďalších asi 10 miliónov obýva širšiu metropolitnú oblasť, takže Káhira je jedenásta najľudnatejšia metropolitná oblasť sveta a súčasne najľudnatejšie mesto Afriky. Ponúka skutočne pestrú mozaiku orientálnej kultúry. Výhodou je tiež blízkosť jedného zo siedmych divov sveta – pyramíd. Nachádzajú sa v Gíze, ktorá leží západne od Káhiry. Takisto som sa veľmi tešil na Sfingu. S ubytovaním v Egypte nie je problém. Turistický ruch je tu veľmi dobre rozvinutý, no v posledných rokoch kvôli nepokojom klesol. Je tu však vybudovaných mnoho prekrásnych hotelov, motelov, aj apartmánov. Bolo z čoho vyberať. Ja som si zvolil izbu v moteli ďalej od centra.

sfinga

Priletel som poobede, no kým som sa dostal k motelu a ubytoval sa, bol už neskorý podvečer. To mi však len vyhovovalo, moja prvá prechádzka Káhirou sa tak konala v prítmí a v aspoň trošku chladnejšom duchu. Uchvátilo ma, ako rozmanitá kultúra doslova srší na každom kroku. Krásne orientálne budovy sa striedali s modernými presklenými barmi, ľudia sa prechádzali po uliciach alebo sedeli na terasách. I národnosti tu boli rôzne. Množstvo turistov, ale aj domácich. Zahalené ženy, muži v oblekoch, ale aj európske rodinky na dovolenke. Toto mesto má skutočne čaro.

Na druhý deň ma zobudilo príšerné teplo. Po studenej sprche som sa však vybral do mesta, kde som si dala rýchly obed v jednej z tradičných reštaurácií. Hneď potom som sa vybral do Gízy, aby som videl pyramídy. Odchádza tam mnoho skupiniek so sprievodcami, ja som sa taktiež k jednej z nich pridal. Chcel som vidieť ale aj počuť o pyramídach aj o sfinge. Výklad bol veľmi zaujímavý a poučný. Pyramídy nie sú divom sveta len tak pre nič za nič, majú neopísateľné čaro. Uchvacuje ma, ako je možné, že tisícky rokov dozadu už existoval tak vyspelý národ. Postavili pyramídy, ich písmo je fascinujúce a vybudovali jednu z najväčších ríš sveta. Egypt tým stále žije. Hoci sú v mnohých ohľadoch moderným národom, odvšadiaľ dýcha história.

A teraz do Thajska

Práve to som si celú zvyšnú časť výletu užíval -túlal som sa schovanými uličkami, zažil som Káhirsky nočný život, dokonca som si tu našiel pár priateľov. Finančne som to zvládol úplne v pohode, vyhľadával som menšie reštaurácie a kaviarne, navštevoval som len múzeá a pamiatky. Snáď sa mi podarí raz sa sem vrátiť. Teraz bude mojím ďalším cieľom Thajsko, konkrétne železnica smrti, je to mierne morbidný výlet, ale spoznávať treba všetky aspekty krajín. A niektoré „pamiatky“ si zaslúžia zvláštnu úctu a rešpekt.

 

Zdroj: WikipediaKáhirablog.pravda.skthajskodovolenka.sk, Obrázky: pixabay.com

Ako nám vie AI pomôcť (nielen) s písaním

26.05.2023

Písanie je jedna z najdôležitejších a najzložitejších ľudských schopností. Vyžaduje si kreativitu, logiku, gramatiku, slovnú zásobu a štýl. Nie je preto prekvapením, že mnohí ľudia majú problémy s písaním rôznych druhov textov, či už ide o školské práce, profesionálne dokumenty alebo umelecké diela. Našťastie existuje technológia, ktorá nám môže pomôcť s [...]

Je niečo ako zelený cloud?

26.01.2022

Veľké digitálne firmy zanechávajú veľkú uhlíkovú stopu, o tom niet žiadnych pochýb. Dátové centrá v USA spotrebúvajú asi dve percentá všetkej energie v krajine – a najväčší poskytovatelia cloudu sídlia v štátoch, kde sú veľké problémy s dodávkami energie. Niet divu, že článok Wired začína myšlienkou – dáta sú nová ropa. Nielen kvôli objemu obchodu, [...]

Pár nápadov čo sa dá vidieť v Splite

09.07.2019

Mesto Split leží v južnej časti Chorvátska a spadá do oblasti Dalmácia. Rozloha mesta je 79,33 km2 a obýva ho viac ako 178 000 obyvateľov. Mesto s bohatou históriou a príjemnými plážami je skvelým miestom na dovolenku pre rodiny s deťmi aj skupiny mladých ľudí, ktorí si chcú užiť zábavu. Pláže v Splite a okolí Najobľúbenejšia pláž v Splite je pláž Bačvice s [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 68615x
Priemerná čítanosť článkov: 5278x

Autor blogu

Kategórie